SVJ / Společenství vlastníků jednotek a jejich plán oprav

Jste součástí Společenství vlastníků jednotek nebo jste dokonce členy výboru? Pak je tento článek přesně pro Vás. Uklidní Vás a poradí, jak zvládat situace při řešení nutnosti oprav.

Graf postupu oprav s finanční rozvahou
Ing. Matěj Machač
Autor
Ing. Matěj Machač
Datum publikace
7. únor 2020
Počet zhlédnutí
415

Ať už vše bylo velmi příznačně popsáno ve filmu Vlastníci od režiséra Jiřího Havelky či to zažíváte na vlastní kůži při společných schůzích, je situace všude velmi podobná. Velké množství lidí znamená velké množství názorů a pohledů na danou situaci a stav budovy. Co je pro jednoho důležité, je po druhé bezvýznamné. Uveďme si modelovou situaci, která proběhla i ve zmíněném filmu. 

Výtah

Pro majitele bytových jednotek v přízemí je výtah zbytečností. Z jejich pohledu přijdou dlouhodobě nashromážděné peníze, které ukládali prostřednictvím fondu oprav, takovouto investicí vniveč. Výtah nepotřebují a nevzroste tím ani samotná hodnota bytu, tak proč by jej měli platit?

Naopak protistrana v podobě nájemníků z vyšších pater by výtah přivítala. Je pro ně náročné vynášet denně tašky s nákupem nebo kočárek, nemluvě o situaci, kdy si někdo zlomí nohu nebo se jedná o důchodce. Pro takové nájemníky je výtah vysvobozením.

Na kterou stranu se přiklonit? To právě řeší plán, jak nakládat s nemovitostí, který vypracuje nezávislý odborník. Stavbu důkladně prostuduje, sepíše veškeré její nedostatky a seřadí je od nejurgentnějších po ty méně závažné. Také navrhne možné varianty řešení.

Co by měl takový plán řešení nedostatků nemovitosti ještě obsahovat?

Důležitá je časová osa, v rámci které jsou jednotlivé problémy seřazeny dle toho, v jakém pořadí by se měly řešit.

Peníze až na prvním místě. Samozřejmostí by měl být i detailní položkový rozpočet, který prozradí kolik jednotlivá řešení budou stát. Jednoduše je tak možné určit, zdali máte dostatečnou finanční zásobu. Podle zjištěných vad také můžete určit výši vkladu jednotlivých vlastníků. Je zbytečné fond nadměrně přeplácet a peníze tak nevyužít pro své soukromé účely. Naopak když peníze ve fondu chybí, nejsou potřebné prostředky na řešení problémů.

Plán, jak nakládat s nemovitostí je také perfektní podklad pro realizační firmy. Díky němu je jasné, co se má řešit a jak. Následně díky položkovému rozpočtu víte, kolik bude oprava stát. Navíc máte v ruce podklady, které můžete kdykoli hromadně rozeslat firmám a obratem tak dostat více cenových nabídek. Jen díky dobrému podkladu, jak problém řešit může stavební firma vypracovat rozpočet i na dálku. Nečekají Vás tak další zdlouhavá jednání.

Jestli chcete své drahocenné finance z fondu oprav investovat ve správný čas na pravém místě, čelit problémům za pomoci kvalitních řešení, vědět kolik to bude stát, ušetřit spoustu času a nervů při jednáním se stavebními firmami, určitě si nechte nezávislým odborníkem plán, jak nakládat s nemovitostí vypracovat co nejdříve.

Obrázek výše znázorňuje časovou osu s finanční rozvahou jednotlivých problémů.

Tip: vzor takového plánu si můžete vyžádat v části www.projekcemachac.cz/kontakt

Ing. Matěj Machač

Ing. Matěj Machač

Ing. Matěj Machač je projektant a odborník na pozemní stavby s praxí 19 let v oboru. Zaměřuje se na ekonomickou efektivitu staveb, jak v rámci realizace tak i v provozním průběhu životnosti stavby.

Získat nezávaznou cenovou nabídku

Proč spolupracovat s Projekcí Machač?

Analýzy

Na každý detail máme zpracované
analýzy. Díky tomu tvoříme
kvalitní a ekonomické domy.

Prohlédnout některé analýzy
Jeřáb

Podle našich projektů se staví,
nejedná se jen o nějaký kus
papíru pro úředníky.

Stáhnout ukázkový projekt
Opera v Sydney

Tvoříme kvalitní
architekturu, která je dobře
hodnocena.

Prohlédněte návrhy staveb
Seřadit od A do Z

Všechny služby pod jednou střechou:

  • Architektonické studie
  • Projektová dokumentace (stavební povolení, prováděcí)
  • Projekty rodinných domů
  • Developerské projekty
  • Jednání s úřady (inženýring a inženýrské služby)
Prohlédněte si naše služby
200+
staveb na míru
20
let praxe
1350+ mil. Kč
prostavěno
Získat nezávaznou cenovou nabídku

Postup spolupráce

Video má 22 minut a popisuje postup níže. Před osobní schůzkou je nutné video shlédnout.

Postup spolupráce se vždy mírně upravuje dle potřeb klienta a typu stavby.

8 bodů postupu naší spolupráce

start

První schůzka

objasníme si postup spolupráce
ukážeme si tvorbu z Projekce Machač a vysvětlíme si jednotlivé služby
okrajově nám popíšete Váš investorský záměr
společně vytvoříme poptávku, vypíšeme které služby požadujete
1 týden

Vytvoření cenové nabídky

1 týden
dostanete cenovou nabídku na mail se vzorovým projektem
napíšeme kdy s Vaším projektem začneme
určíme si platební podmínky
schválíte/zamítnete spolupráci, případně určíte co přidat či vyškrtnout
první platba
zaplatíte nám zálohu 1/3 z celé částky
podpis smlouvy
1 - 3 měsíce

Druhá schůzka

1 - 3 měsíce
společně vyplníme formulář pro tvorbu studie
navštívíme vaši parcelu nebo dům určený k rekonstrukci
výškopisně zaměříme parcelu/zaměříme reálný stav domu
1 - ? měsíce
záleží na rychlosti rozhodování investora

Tvorba studie

1 - ? měsíce (záleží na rychlosti rozhodování investora)
předvedeme Vám půdorysy a případně 3D model objektu
řekneme si proč je vše navržené tak jak je
budete také znát hrubý odhad ceny nemovitosti
Vy nám řeknete Váš názor a provedeme úpravy
odevzdáme Vám 1 x studii tištěné a v elektronické verzi (pdf formát)
1 - 3 měsíce

Vypracování malého projektu (z 80% hotový projekt)

1 - 3 měsíce
dostanete výkresy půdorysů, řezu, pohledů a situaci
případně předáme přesný výpočet ceny výstavby/rekonstrukce objektu
předání databáze kontaktů na firmy a řemeslníky
druhá platba
zaplatíte nám 2/3 z celé částky
Malý projekt je z 80% rozpracovaný projekt, tedy nedokončený projekt. Je však tak propracovaný, aby z něj již bylo možné spočítat, kolik realizace stavby bude stát. S malým projektem tedy dostanete i položkový rozpočet, ve kterém budou kompletní náklady na stavbu. Jelikož je malý projekt ještě nedokončený, je možné provést v projektu změny, abychom náklady na stavbu mohli upravit a vás změna projektu téměř nic nestála.
2 - ? měsíce
záleží na rychlosti vyřizování na úřadech

Provádění celého projektu a inženýring (z 96% hotový projekt)

2 - ? měsíce (záleží na rychlosti vyřizování na úřadech)
své dílčí projekty vypracují naši externí projektantni (PBŘ, PENB, statika...)
budeme zajišťovat vyjádření jednotlivých úředníků (hasiči, hygiena, sítě...)
zapracujeme externí projekty a vyjádření jednotlivých úředníků do projektu
1 - 3 měsíce

Předání projektu a případná domluva další spolupráce (100% projekt)

1 - 3 měsíce
vyřídíme stavební povolení a dopracujeme projekt
předáme 3 x projekt v tištěné a elktronické verzi s jednotlivými vyjadřovačkami
třetí platba
doplatíte nám 3/3 z celé částky
můžeme se domluvit na další spolupráci a určíme hodinovou sazbu: pomoct při výběru stavební firmy, autorský dozor stavby, asistence při kolaudaci
cíl = užívání stavby

Výstavba a autorský dozor

budeme navštěvovat Vaší stavbu a kontrolovat ji, zdali je stavěna dle projektu
pomůžeme Vám s vyřízením kolaudace
zaplatíte nám za autorský dozor a asistenci při vyřízení kolaudace
Získat nezávaznou cenovou nabídku

Naše projekty

Máme nejlepší hodnocení na Google

Naše hodnocení je nejvyšší mezi architektonickými a projekčními kancelářemi v Česku

5.0
Celkové hodnocení na Google
Hvězdička Hvězdička Hvězdička Hvězdička Hvězdička
Zobrazit všech 77 recenzí
HvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdička
16. duben 2024
Výborná komunikace, děkuji za spolupráci, snad zase někdy
Honzik K.
HvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdička
15. duben 2024
Výborné služby...
Petr K.
HvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdička
9. duben 2024
Profesionalita, vstřícnost, skvělé jednání a upřímnost. I přes to, že se p. Machač naší poptávce nemohl věnovat, zaslal obratem kontakty na jiné projektanty. Na dnešní dobu to je opravdu profesionální přístup.
Daniel V.

Sledujte nás na sociálních sítích

Nezávazné nacenění našich služeb

První schůzka u nás v kanceláři je zdarma a sdělíme vám tyto informace:

Sjednejte si s námi schůzku

Telefon
732 861 769
9:00-16:00 Po-Pá
Obálka
machac@projekcemachac.cz

a potkejme se v kanceláři v Pardubicích, v Praze nebo online

Kancelář Pardubice

17. listopadu 216, 530 02 Pardubice I

Kancelář Praha

Oldřichova 34, 128 00 Praha - Vinohrady

Fakturační adresa: Ing. Matěj Machač, Stavařov 99, 530 09 Pardubice, IČO 76675190

Jsem plátce DPH 

Pardubice