Jak by měla vypadat prodejna?

V rámci projektu přístavby a revitalizace čerpací stanice jsme navrhovali i interiér prodejny. Co by měla prodejna splňovat? To se dočtete v následujícím článku.

2.webp 3.webp 4.webp 1.webp
Ing. Matěj Machač
Autor
Ing. Matěj Machač
Datum publikace
4. leden 2021
Počet zhlédnutí
805

Lidé jsou zvyklí na komfort

V dnešní době internetu jsou lidé zvyklí na maximální komfort při nakupování. Při vyhledávání zboží na eshopech je zákazníkům servírováno vše až pod nos. Na základě předchozího vyhledávání se uživatelům nabízí další podobné výrobky a ve zboží si tak během chvíle udělají jasno a nákup dokončí. Samozřejmě když je řeč o fyzických obchodech, je výhodou především dostupnost zboží v aktuálním čase. Lidé jsou tedy  na komfort, už právě kvůli internetu zvyklí, a aby byli i v naší fyzické prodejně spokojeni, musíme pro to udělat maximum.

 

Dobrá uživatelská zkušenost přinutí zákazníka k opakovanému nákupu

Výraznou měrou se na dobré uživatelské zkušenosti z nákupu ve fyzické prodejně podílí kvalitní návrh prostoru a jeho vybavení. Byli jsme svědky kvalitně zpracovaného návrhu prodejny pečiva, kde se díky přehlednému rozložení sortimentu a kvalitně zpracované celkové estetice prodejny tržby zvýšily o 20 %. A to je výborný výsledek. Podobný úkol jsme měli u námi řešeného projektu čerpací stanice v Chocni.

 

Množství regálů

Zabývali jsme se kompletní renovací objektu, jak návrhem snížení energetické náročnosti, tak estetickým vyladěním exteriéru i interiéru. Co se týká samotného interiéru, zadání znělo jasně: vylepšit uživatelskou zkušenost z nákupu. Při nasávání atmosféry ve stávajícím interiéru byla na první pohled patrná přeplněnost. Regály byly nacpané k prasknutí a sortimentu bylo mnoho. Pracovali jsme tedy s poznatkem, že není potřeba zajistit prostor pro navýšení množství sortimentu, ale pro jeho přehlednější rozložení. Tudíž samotná metráž regálů pro sortiment zůstala i v novém návrhu stejná jako ve stávajícím stavu, avšak prostor mezi regály byl mnohem vzdušnější. Prodejnu bylo tedy potřeba zvětšit, což zajistila přístavba, která podlahovou plochu zvýšila přibližně o 50%.

 

Prostor pro konzumaci pokrmů

Jelikož se na tržbách čerpacích stanic obecně podílí velkou měrou prodej kávy a sendvičů, cílem tedy bylo také vyhradit prostor pro konzumaci občerstvení. Tento prostor se musí nacházet na příjemném, nejlépe světlém místě, kde je výhled ven. Proto jsme navrhli do objektu velké okno. Samotný otvor již sám o sobě zvětšuje podlahovou plochu a samozřejmě zajišťuje dostatečné prosvětlení a kontakt s venkovním prostředím. Přímo do okenního otvoru jsme tedy vložili pult, jako stůl a ke stolu barové židličky. Pro ještě větší zpříjemnění stravovací části, jsme navrhli nad pult polici pro květiny. Pro konzumaci kávy a sendvičů jsme také vytvořili posezení ve venkovní části u zmíněného okna. Tento prostor jsme pro pocit bezpečí oddělili vzdušnou příčkou, která navazuje na celkový ráz objektu.

 

Způsob rozmístění regálů a jejich vzhled

Samotné prodejní regály jsou černé. Jelikož je sortiment velice pestrobarevný, není zapotřebí nějakým způsobem zvláštních regálů. Důležité je, že jsou označeny obecným názvem, co v regálu najdete. V horní části jsme proto navrhli svítící textové pole, kde jsou nápisy jako: bagety, nápoje, autodoplňky apod. Zákazník tak během pár vteřin očima přelétne nápisy a může se vydat tam, kam potřebuje. Ještě jeden podstatný detail. Prostřední regál, který je umístěn v prostoru, je nízký. Kdyby byl tento regál stejně vysoký jako všechny ostatní, přehlednost celé prodejny by ztratila smysl. Regál by překážel v celkovém rozhledu po prodejně.

 

Platební pult

Platební pult jsme navrhli výrazně odlišně od celého prostoru. Protože se zde ukončuje nákup, musí být na první dojem patrné, kde se platí. Dřevěný pult s podsvíceným logem to řekne svým vzhledem. Umístění je takové, aby byl rozhled obsluhy do celé prodejny a aby byl u východu. Nesmí se také zapomenout na řadu, kterou může tvořit větší počet zákazníků.

 

Osvětlení a podhled

Jak je i v obchodech běžné, pod stropem vede spousta technologických rozvodů (vzduchotechnika, klimatizace, hasící systém, elektroinstalace apod.). Jelikož jsme světla umístili na zavěšené rámové konstrukci až pod tyto rozvody a všechny rozvody jsme navrhli v černém provedení, nebudou téměř vidět. Snížený strop, který by zakryl rozvody, by zbytečně prostor zmenšoval. Rozvody jsme tedy nechali odhalené, ale co nejvíce je upozadili.

 

Závěr

Všechny tyto dílčí návrhy společně tvoří vyvážený prostor, kde se zákazníci rychle zorientují. Odbavení tak bude rychlejší a nebudou se tvořit zbytečně dlouhé řady. Všichni návštěvníci se budou cítit v prostoru příjemně. Bude zde hodně světla, propojení s exteriérem, rostliny a hodně prostoru. Díky tomuto návrhu lze očekávat, že se zvýší i samotné zisky investora a celkově tak bude mít i příznivý ekonomický dopad na jeho podnikání.

 

Ve městě Choceň jsme navrhovali zvětšení prodejny čerpací stanice. Součástí také byla celková revitalizace a renovace celého objektu. Jak interiér, tak exteriér projde nemalými změnami a proto jsme si s designem patřičně vyhráli.

 

Zaujal vás návrh? Řešíte vlastní prodejnu, kavárnu, či restauraci? Ozvěte se nám a nezávazně váš záměr zkonzultujeme.

Přejít na KONTAKT → 

Ing. Matěj Machač

Ing. Matěj Machač

Ing. Matěj Machač je projektant a odborník na pozemní stavby s praxí 19 let v oboru. Zaměřuje se na ekonomickou efektivitu staveb, jak v rámci realizace tak i v provozním průběhu životnosti stavby.

Získat nezávaznou cenovou nabídku

Proč spolupracovat s Projekcí Machač?

Analýzy

Na každý detail máme zpracované
analýzy. Díky tomu tvoříme
kvalitní a ekonomické domy.

Prohlédnout některé analýzy
Jeřáb

Podle našich projektů se staví,
nejedná se jen o nějaký kus
papíru pro úředníky.

Stáhnout ukázkový projekt
Opera v Sydney

Tvoříme kvalitní
architekturu, která je dobře
hodnocena.

Prohlédněte návrhy staveb
Seřadit od A do Z

Všechny služby pod jednou střechou:

  • Architektonické studie
  • Projektová dokumentace (stavební povolení, prováděcí)
  • Projekty rodinných domů
  • Developerské projekty
  • Jednání s úřady (inženýring a inženýrské služby)
Prohlédněte si naše služby
200+
staveb na míru
20
let praxe
1350+ mil. Kč
prostavěno
Získat nezávaznou cenovou nabídku

Postup spolupráce

Video má 22 minut a popisuje postup níže. Před osobní schůzkou je nutné video shlédnout.

Postup spolupráce se vždy mírně upravuje dle potřeb klienta a typu stavby.

8 bodů postupu naší spolupráce

start

První schůzka

objasníme si postup spolupráce
ukážeme si tvorbu z Projekce Machač a vysvětlíme si jednotlivé služby
okrajově nám popíšete Váš investorský záměr
společně vytvoříme poptávku, vypíšeme které služby požadujete
1 týden

Vytvoření cenové nabídky

1 týden
dostanete cenovou nabídku na mail se vzorovým projektem
napíšeme kdy s Vaším projektem začneme
určíme si platební podmínky
schválíte/zamítnete spolupráci, případně určíte co přidat či vyškrtnout
první platba
zaplatíte nám zálohu 1/3 z celé částky
podpis smlouvy
1 - 3 měsíce

Druhá schůzka

1 - 3 měsíce
společně vyplníme formulář pro tvorbu studie
navštívíme vaši parcelu nebo dům určený k rekonstrukci
výškopisně zaměříme parcelu/zaměříme reálný stav domu
1 - ? měsíce
záleží na rychlosti rozhodování investora

Tvorba studie

1 - ? měsíce (záleží na rychlosti rozhodování investora)
předvedeme Vám půdorysy a případně 3D model objektu
řekneme si proč je vše navržené tak jak je
budete také znát hrubý odhad ceny nemovitosti
Vy nám řeknete Váš názor a provedeme úpravy
odevzdáme Vám 1 x studii tištěné a v elektronické verzi (pdf formát)
1 - 3 měsíce

Vypracování malého projektu (z 80% hotový projekt)

1 - 3 měsíce
dostanete výkresy půdorysů, řezu, pohledů a situaci
případně předáme přesný výpočet ceny výstavby/rekonstrukce objektu
předání databáze kontaktů na firmy a řemeslníky
druhá platba
zaplatíte nám 2/3 z celé částky
Malý projekt je z 80% rozpracovaný projekt, tedy nedokončený projekt. Je však tak propracovaný, aby z něj již bylo možné spočítat, kolik realizace stavby bude stát. S malým projektem tedy dostanete i položkový rozpočet, ve kterém budou kompletní náklady na stavbu. Jelikož je malý projekt ještě nedokončený, je možné provést v projektu změny, abychom náklady na stavbu mohli upravit a vás změna projektu téměř nic nestála.
2 - ? měsíce
záleží na rychlosti vyřizování na úřadech

Provádění celého projektu a inženýring (z 96% hotový projekt)

2 - ? měsíce (záleží na rychlosti vyřizování na úřadech)
své dílčí projekty vypracují naši externí projektantni (PBŘ, PENB, statika...)
budeme zajišťovat vyjádření jednotlivých úředníků (hasiči, hygiena, sítě...)
zapracujeme externí projekty a vyjádření jednotlivých úředníků do projektu
1 - 3 měsíce

Předání projektu a případná domluva další spolupráce (100% projekt)

1 - 3 měsíce
vyřídíme stavební povolení a dopracujeme projekt
předáme 3 x projekt v tištěné a elktronické verzi s jednotlivými vyjadřovačkami
třetí platba
doplatíte nám 3/3 z celé částky
můžeme se domluvit na další spolupráci a určíme hodinovou sazbu: pomoct při výběru stavební firmy, autorský dozor stavby, asistence při kolaudaci
cíl = užívání stavby

Výstavba a autorský dozor

budeme navštěvovat Vaší stavbu a kontrolovat ji, zdali je stavěna dle projektu
pomůžeme Vám s vyřízením kolaudace
zaplatíte nám za autorský dozor a asistenci při vyřízení kolaudace
Získat nezávaznou cenovou nabídku

Naše projekty

Máme nejlepší hodnocení na Google

Naše hodnocení je nejvyšší mezi architektonickými a projekčními kancelářemi v Česku

4.9
Celkové hodnocení na Google
Hvězdička Hvězdička Hvězdička Hvězdička Hvězdička
Zobrazit všech 124 recenzí
HvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdička
7. únor 2025
Oceňuji pana Machače za vstřícnou komunikaci a pomoc při zacílení na pro nás vhodného specialistu, když se naše poptávka dostatečně neprotínala s jeho službami.
Martin S.
HvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdička
17. prosinec 2024
Při dotazu na služby a osobní situaci mi doporučil společnosti zabývající se problematikou, která se mě týká, neboť sami danou problematiku neřeší.
Petr Č.
HvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdičkaHvězdička
5. prosinec 2024
Skvělý přístup, snaha poradit a pomoci!
Fanda Š.

Sledujte nás na sociálních sítích

Nezávazné nacenění našich služeb

První schůzka u nás v kanceláři je zdarma a sdělíme vám tyto informace:

Sjednejte si s námi schůzku

Telefon
732 861 769
9:00-16:00 Po-Pá
Obálka
machac@projekcemachac.cz

a potkejme se v kanceláři v Pardubicích, v Praze nebo online

Kancelář Pardubice

17. listopadu 216, 530 02 Pardubice I

Kancelář Praha

Oldřichova 34, 128 00 Praha - Vinohrady

Fakturační adresa: Ing. Matěj Machač, Stavařov 99, 530 09 Pardubice, IČO 76675190

Jsem plátce DPH 

Pardubice